FANDOM

SpongeBob Kanciastoporty (oryg. SpongeBob SquarePants) (ur. 14 lipca 1986 r.) – żółta gąbka ubrana w kwadratowe spodenki. Mieszka w swoim domku z ananasa razem ze ślimakiem Gacusiem (ang. Gary). Uwielbia smażyć, sprawia to mu przyjemność. Pracuje w restauracji pana Kraba. W wolnych chwilach lubi puszczać bańki i łowić meduzy. Przyjaźnie nastawiony do życia, nie boi się przygód. Jego ulubione powiedzonko to: "Jestem gotów!" (ang. "I'm ready"). Podczas łapania meduz nosi okulary. Zna Ka-Ra-Te. Jest on często mylony z serem.
Spongebob do wikii.jpg

SpongeBob

PomysłEdytuj

W 1999r. w głowie Stephena Hillenburga narodził się pomysł, by stworzyć serial animowany rozgrywający się pod wodą, z wszelkiego rodzaju morskimi stworzeniami jako bohaterami. Mężczyzna największy problem miał właśnie przy tworzeniu SpongeBoba – nie mógł wymyślić, jak owa postać ma się prezentować. Pierwotnie bohater miał przypominać kształtem i kolorem kartofla, stwierdzono jednak, że taka postać nie spodoba się najmłodszym oraz uczyni serial mniej zabawnym. W trakcie mycia naczyń Stephen wpadł na pomysł, by zmienić anatomię SpongeBoba na wzór zwykłej gąbki do mycia naczyń.

OpisEdytuj

SpongeBob mieszka na dnie oceanu w miejscowości Bikini Dolne przy ulicy Conch Street 124 w domu z ananasa. Swoją egzystencję dzieli z ulubionym zwierzątkiem, ślimakiem Gacusiem. Sympatyczna gąbka wiele czasu poświęca zabawie. Jego pozytywne nastawienie do świata stwarza mu wielkie możliwości, które przeważnie wykorzystuje. Nadmiar wigoru nie zawsze podoba się otoczeniu, w którym akurat znajduje się SpongeBob – jest wesoły, ale również nierozgarnięty i raczej mało odpowiedzialny, nie zawsze zdaje sobie sprawę z tego, że naraża się innym. Mimo tych wad, znajduje również czas, aby na poważnie traktować życie: zatrudniony jest w restauracji Pod Tłustym Krabem, gdzie przygotowuje kraboburgery, niezwykły morski delikates. Praca jest dla niego bardzo ważna, podobnie jak zaufanie i dobre zdanie o nim swojego szefa, pana Kraba. Jest wobec niego lojalny (podobnie jak wobec swoich przyjaciół) i za nic w świecie umyślnie nie wystawiłby na szwank szefa oraz swojej reputacji. Równie ważni dla SpongeBoba są przyjaciele: Patryk, Sandy oraz Skalmar .

Więcej z Fandomu

Losowa wiki