FANDOM

Stephen Hillenburg - amerykański animator i twórca serialu o SpongeBobie i jego najbliższym otoczeniu.

Pomysł na serialEdytuj

S. Hillenburg do wikii 1

Stephen Hillenburg

Hillenburg wymyślił, że stworzy serial o grupie przyjaciół mieszkających na dnie oceanu. Początkowo tytułowy bohater, SpongeBob, miał wyglądać jak ziemniak. Stwierzdzono jednak, że to nie przypadnie do gustu najmłodszym. Aktualny wygląd postaci wymyślił przez przypadek przy myciu naczyń z uzyciem gąbki.

EdukacjaEdytuj

Mężczyzna urodził się 21 sierpnia 1961 roku w Fort Sill, w Oklahomie.

Po ukończeniu Savanna High School w Anaheim w Kaliforni, Hillenburg dołączył do Humbolt State University i ukończył go w 1984 roku, w stopniu w naturalnych zasobów planowania i interpretacji, z naciskiem na zasoby morskie.

KarieraEdytuj

W 1992 roku uzyskał tytuł Master of Fine Arts w animacji eksperymentalnej z California Institute of The Arts.

W latach 1984 - 1987 był nauczycielem biologii morskiej. Później postanowił kontynuować swoja pracę w animacji, jego drugiej życiowej pasji. Wyprodukował kilka filmów krótkometrażowych, z których dwa (Zielony Beret i Wormholes) zostały nagrodzone i odtwarzane w festiwalach filmowych na arenie międzynarodowej.

Chociaż nadal uczestniczył w szkole animacji, Hillenburg otrzymał pracę w serialu TV dla dzieci Mother Goose & Grimm od 1991 do 1993 roku.

SpongeBobEdytuj

Pracując na Ocean Institute, Hillenburg napisał książkę "The Intertidal Zone".

W 1998 r. Hillenburg przedstawił Nickelodeon swój pomysł na kreskówkę dla nich: SpongeBob Kanciastoporty, wraz z pilotażowym odcinkiem do niej Potrzebna pomoc.

S. Hillenburg do wikii 2

Więcej z Fandomu

Losowa wiki